ashenabar

نکات کلیدی اسباب کشی

نکات کلیدی اسباب کشی اگر می خواهید با نکات کلیدی اسباب کشی بیشتر آشنا شوید و در زمان

نکات کلیدی اسباب کشی

اگر می خواهید با نکات کلیدی اسباب کشی بیشتر آشنا شوید و در زمان اسباب کشی از آ ن ها استفاده کنید پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

با رعایت نکاتی که مطرح می‌کنیم می‌توانیدروز اسباب کشی را برای خود و اطرافیانتان خاطره انگیز کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

نکات کلیدی اسباب کشی

– همیشه برنامه ریزی می‌تواند به عنوان اولین قدم در موفقیت شما مطرح شود.
– در کارهایتان با سایرین مشورت کنید.
– قبل از شروع کار تمام وسایلی را که احتمال می‌دهید در طول جا‌به‌جایی به آنها نیاز داشته باشید مانند چسب و قیچی و کاتر تهیه کنید و و آنها را در نزدیک خود قرار دهیدتا هر موقع که به آنها احتیاج داشتید بتوانید سریع به آنها دسترسی داشته باشید.

– هر وسیله را قبل از اینکه داخل کارتن بسته بندی قرار دهید تمیز کنید و گرد و خاک را از روی آن بزدایید.
– کارهایتان را به تنهایی انجام ندهید. اگر از سایر اعضای خانواده کمک بگیرید کمتر فشار تحمل می‌کنید و بازدهی بیشتری در کار خود احساس می‌کنید.
– از فرش‌ها و مبل‌های خود محافظت و نگهداری کنید.
تا مجبور نشوید هزینه اضافی برای شستشوی آنها بپردازید می‌توانید فرش‌ها را در یک پارچه تمیز لوله کنید تا از آلودگی در امان بمانند.
– تمام لوازم خود را قبل از بسته بندی کاملا بررسی کنیدو در صورت لزوم وسایلی که دیگر به دردتان نمی خورد را کنار بگذارید و با خود به منزل جدید نبرید.

– وسایل را به ترتیب اولویت جمع کنید.

نگهداری کارتن مخصوص برخی از لوازم در انبار می‌تواند برای چنین روزهایی مفید باشد برخی از لوازم برای شما حساس و مهم تلقیی می‌شوند می‌توانید این ابزار را در کارتن مخصوص به خود قرار دهید.

– خونسرد باشید و با عجله کار نکنید. اگر با آرامش بسته بندی کنید همه چیز در کنترل شما خواهد بود.

– از روزنامه و کاغذ باطله برای پوشاندن اجسام ریز استفاده کنید.

– تمام لوازمی مانند دراور، جا کتابی و کمد که احتمال می‌دهید در حین باربری دست و پا گیر شوند را به طور کامل با چسب‌های پهن دور تاا دورش را ببندید تا در هنگام جا‌به‌جایی دردسر درست نشود.
– جا‌به‌جایی گلدان‌ها خود، آدابی جداگانه دارد اگر چند عدد گلدان کوچک دارید می‌توانید آنها را در یک کارتن قرار دهید و در کنار هم آنها را حمل و نقل کنید.
برای گلدان‌های بزرگ راه دیگری را امتحان کنید .برای محافظت از شاخ و برگ گیاه خود دور آن را با کیسه پلاستیکی بپوشانید و در بالای کیسه چند سوراخ ریز ایجاد کنید تا گیاه نفس بکشد.این کار را با وسواس و دقت بسیار انجام دهید تا گلدان شما آسیب نبیند.
– وسایلی که برایتان خیلی مهم هستند را شخصا جا به جا کنید.لوازمی مانند لپتاپ و یا جواهرات که خیلی گران قیمت هستند را با ماشین شخصی خود در زمان مناسبی جابه جا کنید.
– لوازم برقی را کاملا با احتیاط حمل کنید. چند ساعت قبل از بسته بندی آنها را از برق بکشید.و اجازه دهید که از جریان برق کاملا خالی شوند.
– تمام اثاثیه را عایق بندی کنید و از ضربه دیدن لوازم جلوگیری کنید.

– مراقب سوسک ها و حشرات ریزی که در گوشه و کنار کمد و یا کابینت کمین کرده‌اند باشید.وسایل خود را ضد عفونی کنید و آلودگی‌ها را باا خود به منزل جدید نبرید.
– بعد از انتقال کارتن‌ها به مکان جدید بهتر است هر کارتن را داخل اتاق مخصوص به خود قرار دهید تا در وقت مناسب بتوانید محتویات کارتن راا خالی کنید و در مکان خود قرار دهید.

– داخل هر کارتن هم اشیای ریز قرار دهید و هم اشیای درشت بچینید تا وزن هر کارتن متعادل شود.

بعد از باز کردن هر کارتن در مقصد، کارتن خالی را در انبار نگهداری کنید تا در اسباب کشی بعدی بتوانید از آن مجددا استفاده کنید.
– از سالم بودن، تمیز بودن و محکم بودن کارتنهایی که برای بسته بندی استفاده می‌کنید مطمئن شوید. ممکن است چند روز طول بکشد تاا تمام لوازمتان را به خانه جدید انتقال دهید.فراموش نکنید که کارتنها باید توانایی نگهداری از وسایل شما را در طول دوران باربری داشته باشند.
– شما نمی‌توانید تک تک اقلام داخل هر کارتن را بر روی کارتن یادداشت کنیدولی می‌توانید بر روی آن به وسیله ماژیک بنویسید که کارتن متعلق به کدام قسمت از خانه است.
به طور مثال اگر لوازم آشپزخانه را جمع می‌کنید بهتر است بر روی کارتن آنها کلمه ” آشپزخانه” را یادداشت کنید تا در منزل جدید آن را سریع‌تر به آشپزخانه منتقل کنید.
– چند روز قبل از اسباب کشی حتما با یک شرکت باربری تماس بگیرید و از آنها اطلاعات و مشاوره دریافت کنید تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید.

– بر عملکرد کارگران نظارت داشته باشید و به آنها در بلند کردن کارتنها کمک کنید.

– اگر خانه جدیدتان نیاز به تعمیر دارد آن را تعمیر کنید و قبل از ورود به منزل جدید خانه را نو کنید.
– فراموش نکنید که در منزل جدید قفل همه درها باید عوض شوند.

اگر این مقاله را تا انتها مطالعه کرده باشید دیگر هراسی از جا‌به‌جایی نخواهید داشت.و به راحتی هرچه تمام‌تر می‌توانید کارهایتان را مدیریت کنید.

 

Pin It